გაკვეთილის გეგმა
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
პედაგოგი: ნინო ხარატიშვილი
კლასი ............................................................
თარიღი.........................................................
თემა
|
აკაკი წერეთლი „თორნიკე ერისთავი“
|
სასწავლო
მიზანი
|
განმარტავენ
პოემის არსს, იმსჯელებენ პერსონაჟებზე, მათი ქცევის მოტივზე, გამიჯნავენ
ერთმანეთისაგან ისტორიულ სინამდვილესა და მხატვრულ გამონაგონს, დაახასიათებენ
ცენტრალურ პერსონაჟს, გამოხატავენ საკუთარ დამოკიდებულებას.
|
ძირითადი კითხვები
|
1 რა არის პოემის მთავარი მახასიათებელი? რით
განსხვავდება ის ლექსისგან? მოთხრობისგან?
2
საქართველოს ისტორიის რომელი პერიოდი იქცა მწერლის შთაგონების წყაროდ და რატომ?
3 ვინ არის
ამ დროს საქართველოს მეფე?
4 რატომ იყენებს
მწერალი მხატვრულ გამონაგონს?
5 რატომ
ტოვებს თორნიკე ქვეყნის მხედარმთავრობას?
6 როგორ
ქართველებს გვიხატავს აკაკი?
7 რა აკლდა
აკაკის დროინდელ ქართველებს?
|
შეფასება
|
განმსაზღვრელ–განმავითარებელი.
ფასდება:გაკვეთილზე აქტიურობა, სქემაზე მუშაობა.
|
შედეგი
|
ქართ. VII. 7. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა
სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართ საკუთარი
დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა.
·
ალაგებს ტექსტში
გადმოცემულ ამბავს, ფაქტებსა და მოვლენებს ქრონოლოგიური თუ სხვა ნიშნის
მიხედვით;
·
ახასიათებს პერსონაჟს მისი
გარეგნული ნიშნების, ქცევისა და მეტყველების მიხედვით;
·
გამოაქვს დასკვნები
მთლიანი ტექსტის ან მისი მონაკვეთის საფუძველზე;
·
მოსწავლეს
განუვითარდება მსჯელობის, კრიტიკული აზროვნების, ანალიზისა და თვითშეფასების
უნარები.
|
დროის განაწილება
|
აქტ 1. პროვოცირება. ინტერესის
გამოწვევის მიზნით მოსწავლეები პასუხობენ რამდენიმე შეკითხვას, რითაც
ვააქტიურებთ მათ წინარე ცოდნას. (მიზნისა და შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა) 7 წთ
აქტ2 . კითხვა–პასუხის რეჟიმში
მოსწავლეები პასუხობენ ფაქტობრივ ცოდნაზე გათვლილ შეკითხვებს. 5 წთ
აქტ 3. სქემა. ფორმატის ქაღალდზე დატანილია
ეპიზოდები ტექსტიდან, მოსწავლეები ამოიცნობენ, რომელია ისტორიული და რომელი
მწერლის ფანტაზიით შექმნილი, შეეცდებიან ეპიზოდების გადმოცემას საკუთარი
სიტყვებით. 10 წთ
აქტ 3. მთავარი პერსონაჟის დახასიათება. 5 წთ
აქტ 4. ახალი მასალის ახსნა
კომენტირებული კითხვით. მოსწავლეეები კითხულობენ ტექსტს, ჩერდებიან საკვანზო
ადგილბზე და პასუხობენ კითხვებს წაკითხულის ირგვლივ.13 წთ
აქტ 5. საშინაო დავალება: ტექსტი
თხრობით, მოიძიონ ინფორმაცია საბერძნეთში მდებარე ათონის მთაზე. 2 წთ
აქტ 6. შეფასება. 3 წთ
|
რესურსები
|
სახელმძღვანელო, თაბახის ფურცლები, ფორმატის
ქაღალდი, მარკერი, დაფა, ცარცი
|
No comments:
Post a Comment