შემაჯამებელი სამუშაო
1 სახელი,გვარი--------------------------
თარიღი:--------------------------------
კლასი---------------------------------
1)
(1) გავიხსსენოთ ალექსანდრე ჭავჭავაძის ლექსი
"გოგჩა", რით ემსგავსება გოგჩა ზღვას?
ა) მრისხანებით; ბ) აქაფებით; გ) ხმიანობით;
2)
(1) "გოგჩას" მიხედვით, როგორია დიდებულ ქალაქთა ხვედრი?
ა) მათ დავიწყება ელის; ბ) მათ განადგურება ელით; გ) მათ აღორძინება ელით;
3)
(1) "გოგჩას" მიხედვით, რას უწინასწარმეტყველებს ავტორი თანამედროვეთ?
ა) გოგჩის ტბის ნაპირებზე გაშენებული ქალაქების
მსგავს მომავალს;
ბ) უძლეველ
მეფეთა მსგავს მომავალს;
გ)უსახლკაროთა მსგავს ცხოვრებას დიდებული პალატების
ნანგრევებში;
4)
(1) ლექსში "გოგჩა", ავტორი ადრინდელ მეფეებს ახასიათებს, როგორც...
ა) გულუხვ და მრისხანე მმართველებს; ბ) მტრულად განწყობილ მეფეებს;
გ) ძლიერ და ამაყ მმართველებს;
5)(1)
"გოგჩას" მიხედვით, რომელ ტაეპშია გამოხატული წინაპართა ზნეობრივი დაცემა?
ა) "აქაცა მჯდარა ძალი მაღალს ტახტზე ამაყად";
ბ) "წყალობითა და რისხვის ფრქვევით მმართველი
ერთა"
გ) "აქაც უღრღნიათ შურსა, მტრობას გულები
ხარბად"
6)(1)
"გოგჩას" მიხედვით, რომელ ადამიანურ
თვისებას ავლენს მთვარე, როცა იღრუბლება?
ა) წყენას; ბ) შურს;
გ) მტრობას;
7)
(1) გავიხსენოთ გრიგოლ ორბელიანის ლექსი "თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში",
როდის მიაპყრობს პოეტი თვალს თამარის სახეს?
ა) როცა უხარია; ბ) როცა წუხს; გ) მაშინაც, როცა უხარია და მაშინაც, როცა წუხს;
8)
(1) ლექსის მიხედვით, რატომ არ სურს პოეტს გამოფხიზლება? (თამარ მეფის სახე ბეთანიის
ეკლესიაში)
ა) არ სურს, იგრძნოს თავისი ქვეყნის სულით დაცემა;
ბ) არ სურს, შეიგრძნოს თავისი სულიერად დაცემა;
გ) გამოფხიზლებული ძნელად შეიგრძნოს თავის ქვეყნის
უნუგეშო მდგომარეობას;
9)
(1) რას უწოდებს პოეტი თამარის საქართველოს?(თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში)
ა) უცხო წალკოტს; ბ) ყვავილოვან წალკოტს; გ) სურნელოვან წალკოტს;
10)
(1) როგორია გრიგოლ ორბელიანის სულიერი განწყობა ლექსის მიხედვით?თამარ მეფის სახე
ბეთანიის ეკლესიაში)
ა) სევდით აღსავსე; ბ) სიამაყით აღსავსე; გ) სიხარულით აღსავსე;
11)
(1) რით არის დამაშვრალი პოეტ? ( თამარ მეფის
სახე ბეთანიის ეკლესიაში)
ა) ასაკით; ბ) შრომით;
გ) დარდით;
12)
(1) გავიხსენოთ "საღამო გამოსალმებისა", რომელი პოეტური საშუალებებია გამოყენებული
სტრიქონებში: "ბუმბერაზ მთანი, მდუმარედ ცათამდის აყუდებულნი, ჰსხედან , ვით დევნი,
სპეტაკის ყინულ-გვირგვინით შემკულნი"?
ა) ეპითეტი, შედარება; ბ) მეტაფორა, გაპიროვნება; გ) ეპითეი, ალეგორია;
13)
(1) რას ჰპირდება ლირიკული გმირი მიჯნურს?(საღამო გამოსალმებისა)
ა) არ დაივიწყებს მის მშვენიერ თვალებს;
ბ) სიცოცხლის ბოლომდე მასზე იზრუნებს;
გ) უკანასკნელ ამოსუნთქვამდე მისთვის ილოცებს;
14)
(1) რა
წარსტაცა სატრფომ პოეტს?( საღამო გამოსალმებისა)
ა) ყოველივე, რაც სულს აამებს; ბ) საიდუმლო; გ) მომავალი;
15)
(1) რა არის უმთავრესი აზრი ლექსისა "საღამო გამოსალმებისა"?
ა) ბუნების მარადიულობის ფონზე ადამიანის გულისტკივილი
უმნიშვნელოდ გამოიყურება;
ბ) არასრულფასოვანია ის ადამიანი, რომელიც სიყვარულის
მარადიულობას არ აღიარებს;
გ) სიყვარული ერთადერთი გრძნობაა, რომელიც ადამიანს
სულიერად განმტკიცებს;
16)
ვიმსჯელოთ რომანტიზმზე, როგორც ლიტერატურულ მიმდინარეობაზე, რა თავისებურებები ახასიათებს
მას?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემაჯამებელი სამუშაო 2 სახელი,გვარი--------------------------
თარიღი:--------------------------------
კლასი: XI
1) (1)გავიხსენთ
ნიკოლოზ ბარათაშვილის „მერანი“, როგორ მიაქროლებს მერანი მხედარს?
ა) ელვის სისწრაფით; ბ) ქარივით; გ) უგზო-უკვლოდ;
2) (1)რა დაბრკოლებები
უნდა გადალახოს სრბოლის გზაზე მერანმა? (მერანი)
ა) ქარი და წყალი; ბ) ოკეანე; გ) ქარი, წყალი, კლდენი, ღრენი.
3) (1)ლექსის მიხედვით,
ვინ (რა) ეყოლება პოეტს მესაფლავედ? (მერანი)
ა) ქარიშხალი; ბ) შავი ყორანი; გ) მფრინავი მერანი;
4) (1)რა დაეპკურება
პოეტის საფლავს სატრფოს ცრემლის ნაცვლად? (მერანი)
ა) მოძმეთა ცრემლი; ბ) ციური
ცვარი; გ) დების ცრემლი;
5) (1)რისკენ მოუწოდებს
ლირიკული პერსონაჟი მერანს? (მერანი)
ა) მღელვარე ზღვის გადალახვისკენ;
ბ) გრიგალთან შეტოქებისაკენ; გ) ბედის
საზღვრის გადალახვისაკენ;
6) (1)რა მნიშვნელობა
აქვს პოეტის თავგანწირულ სრბოლას მომავალი თაობებისათვის? (მერანი)
ა) მომავალი თაობა მიბაძავს მას;
ბ) მომავალი თაობა კეთილად მოიხსენიებს პოეტს;
გ) მომავალ თაობებს გათელილი გზის გადალახვა უფრო გაუადვილდებათ;
7) (1) „ჩემთა ნათესავთ
გლოვისა ნაცვლად მივალალებენ სვავნი მყინვარნი!“-წერს ბარათაშვილი, რომელ მხატვრულ
საშუალებას მიმართავს იგი? (მერანი)
ა) კონტრასტს; ბ) შედარებას; გ) ეპითეტს;
8)
(1)რომელ მხატვრულ ხერხს მიმართავს ავტორი ლექსში ყორნის შემოყვანით?
(მერანი)
ა) სიმბოლოს; ბ) შედარებას; გ) გაპიროვნებას;
9)
(1)რისი სიმბოლოა ყორანი? (მერანი)
ა) ბედისწერის; ბ) სიკეთის; გ) ბედნიერების;
10) (1)რაზეა ლექსში
საუბარი? (მერანი)
ა)ბედთან შეურიგებლობაზე;ბ)სიყვარულის
მარადიულობაზე; გ) სულიერ ამაღლებაზე
11) (1)გავიხსენოთ
ნიკოლოზ ბარათაშვილის „შემოღამება მთაწმინდაზე“, რას ადარებს პოეტი წმინდა ტაბლას?
ა)ლამაზ ველს; ბ) მოწმენდილ ცას; გ) იებით მოჩითულ ფერდობს;
12) (1)რასთან არის
შედარებულ ყვავილების სურნელება? (შემოღამება მთაწმინდაზე)
ა) ნექტართან; ბ) საკმეველთან; გ) სანელებელთან;
13) (1)რისთვის მიელტვის
პოეტი საღამოს? (შემოღამება მთაწმინდაზე)
ა) სიყვარულის
ცეცხლის გასანელებლად;
ბ) სულიერი მეგობრის
მისაგნებად;
გ) მჭმუნვარების
გასაქარვებლად;
14) (1)რის მოლოდინი
ანუგეშებს პოეტს? (შემოღამება მთაწმინდაზე)
ა) სულიერი მეგობრის
მიგნების; გ)სატრფოს თანაგრძნობის;
ბ) მზიანი დილის
გათენების;
15) (1)რომელ მხატვრულ
ხერხს იყენებს ბარათაშვილი, როცა კლდეს „ბუნდოვანს“ უწოდებს, მთვარეს-„შუქმიბინდულს“,
მთას-„ღრუბლიანს“? (შემოღამება მთაწმინდაზე)
ა) ეპითეტს; ბ) შედარებას; გ) გაპიროვნებას;
16) (1)გავიხსენოთ
„ხმა იდუმალი“. რას შთააგონებს იდუმალი ხმა პოეტს?
ა) მოყვასის ხვედრზე
ზრუნვას; ბ) შესაფერი ხვედრის ძიებას;
გ) თავისი ხვედრით
დაკმაყოფილებას;
17) (1)პოეტს აწვალებს
კითხვა, ვის ეკუთვნის იდუმალი ხმა: (ხმა იდუმალი)
ა) მტერსა თუ
მოყვარეს; ბ) ანგელოზსა თუ ეშმაკს; გ) სატრფოს;
18) (1)გავიხსენოთ
„სულო ბოროტო“, რად მოევლინა ბოროტი სული ბარათაშვილს?
ა) მასწავლებლად; ბ) დამრიგებლად; გ) წინამძღვრად;
19) (1)რას აღუთქვამდა
ბოროტი სული პოეტს? (სულო ბოროტო)
ა) თავისუფლებას; ბ) წარმატებას; გ) სიყვარულს;
20) (1)რა დაუკარგა
ბოროტმა სულმა პოეტს? (სულო ბოროტო)
ა) სულის სიმშვიდე; ბ) მომავალი; გ) მოთმინება;
21) (5)გავიხსენოთ ბარათაშვილის „მერანი“, დაახასიათეთ ლექსის ლირიკული გმირი.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემაჯამებელი სამუშაო სახელი,გვარი--------------------------
თარიღი:--------------------------------
კლასი: XI
დაახასიათეთ
ოთარაანთ ქვრივი შემდეგი მითითებების მიხედვით:
ა) იმსჯელეთ ოთარაანთ ქვრივისა
და თანასოფლელების ურთიერთობაზე;
ბ)იმსჯელეთ ოთარაანთ ქვრივის ხასიათის თვისებებზე,( მოიყვანეთ შესაბამისი მაგალითები)
გ) იმსჯელეთ ოთარაანთ ქვრივისა
და გიორგის ურთიერთობაზე;
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემაჯამებელი სამუშაო სახელი,გვარი----------------------
თარიღი:--------------------------------
კლასი: XI
1) (1) გავიხსენოთ აკაკი წერეთლის ლექსი “აღმართ-აღმართ“,
როგორი რითმაა ლექსში გამოყენებული?
ა) ომონიმური; ბ) ქალური; გ) ვაჟური; დ) დაქტილური;
2) (1) ლექსში
„აღმართ-აღმართ“, რისი სიმბოლოა ჩანგი?
ა) რწმენის;
ბ) პოეზიის; გ) მხიარულობის; დ) მუსიკალური საკრავის;
3) (1)ლექსში „ აღმართ- აღმართ“, როგორ გავიაზროთ: „ნისლი ჰბურავს თუ მზე უდგას სადარი“?
ა) ავდარი ემუქრება და დარის მოლოდინი აქვს;
ბ) განსაცდელშია თუ ბედნიერი დღეები უდგას;
გ) ბედს ემორჩილება თუ გამარჯვების იმედით საზრდოობს;
დ) წვიმაში დგას თუ მზიან ადგილზე;
4) (1) რა არის
პოეტის გულგატეხილობის მიზეზი? (აღმართ- აღმართ)
ა) სატრფო ღალატობს;ბ) სატრფო არ ისმენს მის კეთილ რჩევას;
გ) სატრფო ჭინჭარში ვარდება; დ) სატრფო შხამით სავსე ფიალას ეწაფება;
5) (1) რომელ მხატვრულ საშუალებს მიმართავს აკაკი, როცა
სატრფოს სამშობლოდ გაიაზრებს? ( აღმართ-აღმართ)
ა) მეტაფორას;
ბ) შედარებას; გ) გაპიროვნებას; დ) ალეგორიას;
6) (1) გავიხსენოთ
„სულიკო“, ვინ (რა) იგულისხმება „საყვარელში“?
ა) სატრფო;
ბ) სამშობლო; გ) იდეალი; დ) უფალი;
7) (1) სად
„სამგან“ აქვს ბინა სულიკოს?
ა) მიწაზე, ჰაერში, ცაზე;ბ) ვარდში, ბულბულში, ვარსკვლავში;
გ) ფიქრში, ოცნებაში, სურვილში;დ) ეკალში, ფოთლბში,
სხივში;
8)
(1) რა როლს ასრულებს ნიავი ნაწარმოებში?
(სულიკო)
ა) მეგობრის როლს; ბ) მახარობლის როლს; გ) მესაიდუმლის როლს; დ) დამნაშავის როლს;
9) (1) პირველად
სად იპოვა აკაკიმ სულიკო?
ა) ვარდში;
ბ) ნიავში; გ) ბულბულში; დ) ვარსკვლავში;
10) (1) როგორია „ეკალში ობლად ამოსული ვარდის“ სიმბოლური გააზრება? (სულიკო)
ა) ეკლებს შორის აღმოცენებული ვარდი;ბ) ცოდვის გარემოცვაში
გადარჩენილი სიწმინდე;
11) (1) გავიხსენოთ
აკაკი წერეთლის „გამზრდელი, რა არის „ზამთარ თბილი, ზაფხულ გრილი“
ა) ბრწყინვალე სასახლე ზია-ხანუმისა; ბ) საფარ-ბეგის ბინა
გ) ბათუს ფაცხა; დ) „კაი გვარიშვილის“
სახლი;
12) (1) რატომ უნდა ჰქონდეს ფაცხისაკენ მიმავალს „მარჯვე
თვალი, მტკიცე გული?“
ა) მასთან დამაკავშირებელი ბილიკი ძალზე ვიწრო და მიხვეულ-მოხვეულია;
ბ) მასთან დამაკავშირებელ გზაზე ყაჩაღები დაძრწიან;
გ) მასთან მიმსვლელს საზარელი მხეცები ესხმიან თავს;
დ) გზაზე ავი სულები არიან ჩასაფრებული;
13) (1) რა ხდის ბათუს ბედნიერებას სრულყოფილს?
ა) სიყვარული;
ბ) საუკეთესო ცხენი; გ) კარგი თოფ-იარაღი; დ) განმარტოებით ცხოვრება;
14) (1) რა
დაავალა ზია-ხანუმმა საფარ-ბეგს?
ა) ცხენის მოპარვა და მოყვანა;ბ) ინალიფას ცხენის მოპარვა
და მოყვანა;
გ) ცხენის მოპარვა და სამ დგეში მოყვანა;დ) ინალიფას
ცხენის სამ დღეში მოყვანა;
15) როგორ შეაფასა ბათუმ საფარ-ბეგის გადაწყვეტილება
ცხენის მოპარვის შესახებ?
ა) აზრის გამოთქმას მოერიდა;ბ) მოუწონა ძიძიშვილს განზრახვა;
გ) ტრადიციის დაცვად მიიჩნია;დ) უღირსს საქმედ მიიჩნია;
16) (1) რით
არის ცნობილი ჰაჯი-უსუბი?
ა) გვარიშვილობით; ბ) ვაჟკაცობით; გ) ჭკუა-გონებით; დ) სიმდიდრით;
17) (1) რატომ
აღმოჩნდა ამაო ჰაჯი-უსუბის ღვაწლი საფარ-ბეგის მიმართ?
ა) ცუდ გარემოში აღიზარდა;ბ) ბუნებამ არ შეუწყო ხელი;
გ) სიყვარულმა აუბნია გზა-კვალი;დ) ზია-ხანუმის თავაშვებულობის
მსხვერპლად იქცა.
18) (1) რომელ ციტატაშიაგადმოცემული მონანული საფარ-ბეგის
სულიერი მდგომარეობა?
ა) „სახე მოინაღვლიანა“;ბ)“ცრემლები სდის და ეჩრება
ბურთად ყელში მწარე სიტყვა“;
გ) „ზარმა დაჰკრა, ელდა ეცა“დ) და, რომ კრინტიც არ დაუძრავს,
იქვე უხმოდ ჩაიკეცა.“
19) (1) რატომ გამოუტანა ჰაჯიმ სასიკვდილო განაჩენი
საკუთარ თავს?
ა) მექაში გამგზავრების უფლება დაკარგა;ბ) სისხლის აღების
წესის ამოქმედების შეეშინდა;
გ) „კაი გვარიშვილთა“ გაზრდის უფლება დაკარგა;დ) საფარ-ბეგი
კაცად ვერ გაზარდა;
20)(1) „ მე და შენი სიყვარული
წმინდა არის, ვით ლამპარი“,-ეუბნება ბათუ ნაზიბროლას.
რომელ მხატვრულ საშუალებას ეფუძნება მისი ეს სიტყვები?
ა)გაპიროვნება;
ბ) შედარება; გ) ჰიპერბოლა; დ) ეპითეტი;
21)(10) გაიხსენეთ აკაკი წერეთლის „გამზრდელი“, დაახასიათეთ საფარ-ბეგი შემდეგი მითითებების მიხედვით:
·
იმსჯელეთ საფარ-ბეგზე, როგორც მიჯნურზე;
·
იმსჯელეთ საფარ-ბეგზე, როგორც მეგობარზე;
·
შეაფასეთ საფარ-ბეგის საქციელი, გამოხატეთ თქვენი პიროვნული დამოკიდებულება;
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
No comments:
Post a Comment