შემაჯამებელი წერები

მე-11 კლასი

შემაჯამებელი სამუშაო 1                      სახელი,გვარი--------------------------
        თარიღი:--------------------------------
                                                               კლასი---------------------------------
1) (1)   გავიხსსენოთ ალექსანდრე ჭავჭავაძის ლექსი "გოგჩა", რით ემსგავსება გოგჩა ზღვას?
     ა) მრისხანებით;    ბ) აქაფებით;    გ) ხმიანობით;
2) (1) "გოგჩას" მიხედვით, როგორია დიდებულ ქალაქთა ხვედრი?
    ა) მათ დავიწყება ელის;    ბ) მათ განადგურება ელით;      გ) მათ აღორძინება ელით;
3) (1) "გოგჩას" მიხედვით, რას უწინასწარმეტყველებს ავტორი თანამედროვეთ?
     ა) გოგჩის ტბის ნაპირებზე გაშენებული ქალაქების მსგავს მომავალს;
     ბ) უძლეველ მეფეთა მსგავს მომავალს;                                                                  
     გ)უსახლკაროთა მსგავს ცხოვრებას დიდებული პალატების ნანგრევებში;
4) (1) ლექსში "გოგჩა", ავტორი ადრინდელ მეფეებს ახასიათებს, როგორც...
     ა) გულუხვ და მრისხანე მმართველებს;   ბ) მტრულად განწყობილ მეფეებს;
      გ) ძლიერ და ამაყ მმართველებს;
5)(1) "გოგჩას" მიხედვით, რომელ ტაეპშია გამოხატული წინაპართა ზნეობრივი დაცემა?
     ა) "აქაცა მჯდარა ძალი მაღალს ტახტზე ამაყად";
     ბ) "წყალობითა და რისხვის ფრქვევით მმართველი ერთა"
     გ) "აქაც უღრღნიათ შურსა, მტრობას გულები ხარბად"
6)(1) "გოგჩას"  მიხედვით, რომელ ადამიანურ თვისებას ავლენს მთვარე, როცა იღრუბლება?
      ა) წყენას;     ბ) შურს;    გ) მტრობას;
7) (1) გავიხსენოთ გრიგოლ ორბელიანის ლექსი "თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში", როდის მიაპყრობს პოეტი თვალს თამარის სახეს?
       ა) როცა უხარია;   ბ) როცა წუხს;   გ) მაშინაც, როცა უხარია და მაშინაც, როცა           წუხს;
8) (1) ლექსის მიხედვით, რატომ არ სურს პოეტს გამოფხიზლება? (თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში)
     ა) არ სურს, იგრძნოს თავისი ქვეყნის სულით დაცემა;
     ბ) არ სურს, შეიგრძნოს თავისი სულიერად დაცემა;
     გ) გამოფხიზლებული ძნელად შეიგრძნოს თავის ქვეყნის უნუგეშო      მდგომარეობას;
9) (1) რას უწოდებს პოეტი თამარის საქართველოს?(თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში)
      ა) უცხო წალკოტს;    ბ) ყვავილოვან წალკოტს;    გ) სურნელოვან წალკოტს;
10) (1) როგორია გრიგოლ ორბელიანის სულიერი განწყობა ლექსის მიხედვით?თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში)
     ა) სევდით აღსავსე;   ბ) სიამაყით აღსავსე;    გ) სიხარულით აღსავსე;
11) (1) რით არის დამაშვრალი პოეტ?  ( თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში)
      ა) ასაკით;   ბ) შრომით;    გ) დარდით;
12) (1) გავიხსენოთ "საღამო გამოსალმებისა", რომელი პოეტური საშუალებებია გამოყენებული სტრიქონებში: "ბუმბერაზ მთანი, მდუმარედ ცათამდის აყუდებულნი, ჰსხედან , ვით დევნი, სპეტაკის ყინულ-გვირგვინით შემკულნი"?
      ა) ეპითეტი, შედარება;    ბ) მეტაფორა, გაპიროვნება;     გ) ეპითეი, ალეგორია;
13) (1) რას ჰპირდება ლირიკული გმირი მიჯნურს?(საღამო გამოსალმებისა)
      ა) არ დაივიწყებს მის მშვენიერ თვალებს;
       ბ) სიცოცხლის ბოლომდე მასზე იზრუნებს;
       გ) უკანასკნელ ამოსუნთქვამდე მისთვის ილოცებს;
14) (1)  რა  წარსტაცა სატრფომ პოეტს?( საღამო გამოსალმებისა)
      ა) ყოველივე, რაც სულს აამებს;   ბ) საიდუმლო;    გ) მომავალი;
15) (1) რა არის უმთავრესი აზრი ლექსისა "საღამო გამოსალმებისა"?
       ა) ბუნების მარადიულობის ფონზე ადამიანის გულისტკივილი უმნიშვნელოდ გამოიყურება;
      ბ) არასრულფასოვანია ის ადამიანი, რომელიც სიყვარულის მარადიულობას არ აღიარებს;
     გ) სიყვარული ერთადერთი გრძნობაა, რომელიც ადამიანს სულიერად განმტკიცებს;
16) ვიმსჯელოთ რომანტიზმზე, როგორც ლიტერატურულ მიმდინარეობაზე, რა თავისებურებები ახასიათებს მას?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






შემაჯამებელი სამუშაო 2                  სახელი,გვარი--------------------------
        თარიღი:--------------------------------
                                               კლასი: XI
1)      (1)გავიხსენთ ნიკოლოზ ბარათაშვილის „მერანი“, როგორ მიაქროლებს მერანი მხედარს?
ა) ელვის სისწრაფით;   ბ) ქარივით;     გ) უგზო-უკვლოდ;
2)      (1)რა დაბრკოლებები უნდა გადალახოს სრბოლის გზაზე მერანმა? (მერანი)
ა) ქარი და წყალი;    ბ) ოკეანე;   გ) ქარი, წყალი, კლდენი, ღრენი.
3)      (1)ლექსის მიხედვით, ვინ (რა) ეყოლება პოეტს მესაფლავედ? (მერანი)
ა) ქარიშხალი;   ბ) შავი ყორანი;   გ) მფრინავი მერანი;
4)      (1)რა დაეპკურება პოეტის საფლავს სატრფოს ცრემლის ნაცვლად? (მერანი)
ა) მოძმეთა ცრემლი;   ბ) ციური ცვარი;    გ) დების ცრემლი;
5)      (1)რისკენ მოუწოდებს ლირიკული პერსონაჟი მერანს?  (მერანი)
ა) მღელვარე ზღვის გადალახვისკენ;   ბ) გრიგალთან შეტოქებისაკენ;    გ) ბედის საზღვრის გადალახვისაკენ;
6)      (1)რა მნიშვნელობა აქვს პოეტის თავგანწირულ სრბოლას მომავალი თაობებისათვის? (მერანი)
ა) მომავალი თაობა მიბაძავს მას;
ბ) მომავალი თაობა კეთილად მოიხსენიებს პოეტს;
გ) მომავალ თაობებს გათელილი გზის გადალახვა უფრო გაუადვილდებათ;
7)      (1)    „ჩემთა ნათესავთ გლოვისა ნაცვლად მივალალებენ სვავნი მყინვარნი!“-წერს ბარათაშვილი, რომელ მხატვრულ საშუალებას მიმართავს იგი? (მერანი)
ა) კონტრასტს;    ბ) შედარებას;    გ) ეპითეტს;
8)      (1)რომელ მხატვრულ ხერხს მიმართავს ავტორი ლექსში ყორნის შემოყვანით? (მერანი)
ა) სიმბოლოს;  ბ) შედარებას;   გ) გაპიროვნებას;
9)      (1)რისი სიმბოლოა ყორანი?  (მერანი)
ა) ბედისწერის;   ბ) სიკეთის;    გ) ბედნიერების;
10)  (1)რაზეა ლექსში საუბარი?   (მერანი)
ა)ბედთან შეურიგებლობაზე;ბ)სიყვარულის მარადიულობაზე; გ) სულიერ ამაღლებაზე
11)  (1)გავიხსენოთ ნიკოლოზ ბარათაშვილის „შემოღამება მთაწმინდაზე“, რას ადარებს პოეტი წმინდა ტაბლას?
ა)ლამაზ ველს;   ბ) მოწმენდილ ცას;    გ) იებით მოჩითულ ფერდობს;
12)  (1)რასთან არის შედარებულ ყვავილების სურნელება? (შემოღამება მთაწმინდაზე)
ა) ნექტართან;     ბ) საკმეველთან;  გ) სანელებელთან;
13)  (1)რისთვის მიელტვის პოეტი საღამოს?  (შემოღამება მთაწმინდაზე)
ა) სიყვარულის ცეცხლის გასანელებლად;
ბ) სულიერი მეგობრის მისაგნებად;
გ) მჭმუნვარების გასაქარვებლად;
14)  (1)რის მოლოდინი ანუგეშებს პოეტს?    (შემოღამება მთაწმინდაზე)
ა) სულიერი მეგობრის მიგნების;      გ)სატრფოს თანაგრძნობის;
ბ) მზიანი დილის გათენების;
15)  (1)რომელ მხატვრულ ხერხს იყენებს ბარათაშვილი, როცა კლდეს „ბუნდოვანს“ უწოდებს, მთვარეს-„შუქმიბინდულს“, მთას-„ღრუბლიანს“? (შემოღამება მთაწმინდაზე)
ა) ეპითეტს;    ბ) შედარებას;   გ) გაპიროვნებას;
16)  (1)გავიხსენოთ „ხმა იდუმალი“. რას შთააგონებს იდუმალი ხმა პოეტს?
ა) მოყვასის ხვედრზე ზრუნვას;   ბ) შესაფერი ხვედრის ძიებას;
გ) თავისი ხვედრით დაკმაყოფილებას;
17)  (1)პოეტს აწვალებს კითხვა, ვის ეკუთვნის იდუმალი ხმა:  (ხმა იდუმალი)
ა) მტერსა თუ მოყვარეს;    ბ) ანგელოზსა თუ ეშმაკს;     გ) სატრფოს;
18)  (1)გავიხსენოთ „სულო ბოროტო“, რად მოევლინა ბოროტი სული ბარათაშვილს?
ა) მასწავლებლად;   ბ) დამრიგებლად;   გ) წინამძღვრად;
19)  (1)რას აღუთქვამდა ბოროტი სული პოეტს?  (სულო ბოროტო)
ა) თავისუფლებას;   ბ) წარმატებას;   გ) სიყვარულს;
20)  (1)რა დაუკარგა ბოროტმა სულმა პოეტს?    (სულო ბოროტო)
ა) სულის სიმშვიდე;    ბ) მომავალი;    გ) მოთმინება;

21)  (5)გავიხსენოთ ბარათაშვილის „მერანი“, დაახასიათეთ ლექსის ლირიკული გმირი.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




შემაჯამებელი სამუშაო                  სახელი,გვარი--------------------------
        თარიღი:--------------------------------
                                               კლასი: XI
     დაახასიათეთ ოთარაანთ ქვრივი შემდეგი მითითებების მიხედვით:
    ა) იმსჯელეთ ოთარაანთ ქვრივისა და თანასოფლელების ურთიერთობაზე;
    ბ)იმსჯელეთ ოთარაანთ ქვრივის ხასიათის თვისებებზე,( მოიყვანეთ შესაბამისი მაგალითები)
    გ) იმსჯელეთ ოთარაანთ ქვრივისა და გიორგის ურთიერთობაზე;
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

შემაჯამებელი სამუშაო         სახელი,გვარი----------------------
                                                                                     თარიღი:--------------------------------
                                                                                                          კლასი:  XI        
1) (1)   გავიხსენოთ აკაკი წერეთლის ლექსი “აღმართ-აღმართ“, როგორი რითმაა ლექსში გამოყენებული?
 ა) ომონიმური;   ბ) ქალური;     გ) ვაჟური;    დ) დაქტილური;
2)  (1) ლექსში „აღმართ-აღმართ“, რისი სიმბოლოა ჩანგი?
ა) რწმენის;   ბ) პოეზიის;     გ) მხიარულობის;      დ) მუსიკალური საკრავის;
3) (1)ლექსში „ აღმართ- აღმართ“, როგორ გავიაზროთ: „ნისლი ჰბურავს თუ მზე უდგას სადარი“?
ა) ავდარი ემუქრება და დარის მოლოდინი აქვს;
ბ) განსაცდელშია თუ ბედნიერი დღეები უდგას;
გ) ბედს ემორჩილება თუ გამარჯვების იმედით საზრდოობს;
დ) წვიმაში დგას თუ მზიან ადგილზე;
4) (1)  რა არის პოეტის გულგატეხილობის მიზეზი? (აღმართ- აღმართ)
ა) სატრფო ღალატობს;ბ) სატრფო არ ისმენს მის კეთილ რჩევას;
გ) სატრფო ჭინჭარში ვარდება;   დ) სატრფო შხამით სავსე ფიალას ეწაფება;
5) (1) რომელ მხატვრულ საშუალებს მიმართავს აკაკი, როცა სატრფოს სამშობლოდ გაიაზრებს? ( აღმართ-აღმართ)
ა) მეტაფორას;   ბ) შედარებას;   გ) გაპიროვნებას;     დ) ალეგორიას;
6) (1)  გავიხსენოთ „სულიკო“, ვინ (რა) იგულისხმება „საყვარელში“?
ა) სატრფო;   ბ) სამშობლო;    გ) იდეალი;    დ) უფალი;
7) (1)  სად „სამგან“ აქვს ბინა სულიკოს?
ა) მიწაზე, ჰაერში, ცაზე;ბ) ვარდში, ბულბულში, ვარსკვლავში;
გ) ფიქრში, ოცნებაში, სურვილში;დ) ეკალში, ფოთლბში, სხივში;
8)  (1)  რა როლს ასრულებს ნიავი ნაწარმოებში? (სულიკო)
ა) მეგობრის როლს;    ბ) მახარობლის როლს;   გ) მესაიდუმლის როლს;  დ) დამნაშავის როლს;
9) (1)  პირველად სად იპოვა აკაკიმ სულიკო?
ა) ვარდში;   ბ) ნიავში;    გ) ბულბულში;     დ) ვარსკვლავში;
10) (1) როგორია „ეკალში ობლად ამოსული ვარდის“  სიმბოლური გააზრება? (სულიკო)
ა) ეკლებს შორის აღმოცენებული ვარდი;ბ) ცოდვის გარემოცვაში გადარჩენილი სიწმინდე;
გ) ეკლების სისასტიკით დაობლებული ვარდი;დ)მშვენიერების წიაღში მოხვედრილი სიწმინდე;
11) (1)  გავიხსენოთ აკაკი წერეთლის „გამზრდელი, რა არის „ზამთარ თბილი, ზაფხულ გრილი“
ა) ბრწყინვალე სასახლე ზია-ხანუმისა;     ბ) საფარ-ბეგის ბინა
გ) ბათუს ფაცხა;                               დ) „კაი გვარიშვილის“ სახლი;
12) (1) რატომ უნდა ჰქონდეს ფაცხისაკენ მიმავალს „მარჯვე თვალი, მტკიცე გული?“
ა) მასთან დამაკავშირებელი ბილიკი ძალზე ვიწრო და მიხვეულ-მოხვეულია;
ბ) მასთან დამაკავშირებელ გზაზე ყაჩაღები დაძრწიან;
გ) მასთან მიმსვლელს საზარელი მხეცები ესხმიან თავს;
დ) გზაზე ავი სულები არიან ჩასაფრებული;
13) (1) რა ხდის ბათუს ბედნიერებას სრულყოფილს?
ა) სიყვარული;  ბ) საუკეთესო ცხენი;   გ) კარგი თოფ-იარაღი;    დ) განმარტოებით ცხოვრება;
14) (1)  რა დაავალა ზია-ხანუმმა საფარ-ბეგს?
ა) ცხენის მოპარვა და მოყვანა;ბ) ინალიფას ცხენის მოპარვა და მოყვანა;
გ) ცხენის მოპარვა და სამ დგეში მოყვანა;დ) ინალიფას ცხენის სამ დღეში მოყვანა;
15) როგორ შეაფასა ბათუმ საფარ-ბეგის გადაწყვეტილება ცხენის მოპარვის შესახებ?
ა) აზრის გამოთქმას მოერიდა;ბ) მოუწონა ძიძიშვილს განზრახვა;
გ) ტრადიციის დაცვად მიიჩნია;დ) უღირსს საქმედ მიიჩნია;
16)  (1) რით არის ცნობილი ჰაჯი-უსუბი?
ა) გვარიშვილობით;    ბ) ვაჟკაცობით;    გ) ჭკუა-გონებით;     დ) სიმდიდრით;
17)  (1) რატომ აღმოჩნდა ამაო ჰაჯი-უსუბის ღვაწლი საფარ-ბეგის მიმართ?
ა) ცუდ გარემოში აღიზარდა;ბ) ბუნებამ არ შეუწყო ხელი;
გ) სიყვარულმა აუბნია გზა-კვალი;დ) ზია-ხანუმის თავაშვებულობის მსხვერპლად იქცა.
18) (1) რომელ ციტატაშიაგადმოცემული მონანული საფარ-ბეგის სულიერი მდგომარეობა?
ა) „სახე მოინაღვლიანა“;ბ)“ცრემლები სდის და ეჩრება ბურთად ყელში მწარე სიტყვა“;
გ) „ზარმა დაჰკრა, ელდა ეცა“დ) და, რომ კრინტიც არ დაუძრავს, იქვე უხმოდ ჩაიკეცა.“
19) (1) რატომ გამოუტანა ჰაჯიმ სასიკვდილო განაჩენი საკუთარ თავს?
ა) მექაში გამგზავრების უფლება დაკარგა;ბ) სისხლის აღების წესის ამოქმედების შეეშინდა;
გ) „კაი გვარიშვილთა“ გაზრდის უფლება დაკარგა;დ) საფარ-ბეგი კაცად ვერ გაზარდა;
20)(1) „ მე და შენი სიყვარული
წმინდა არის, ვით ლამპარი“,-ეუბნება ბათუ ნაზიბროლას. რომელ მხატვრულ საშუალებას ეფუძნება მისი ეს სიტყვები?
ა)გაპიროვნება;  ბ) შედარება;   გ) ჰიპერბოლა;     დ) ეპითეტი;
21)(10) გაიხსენეთ აკაკი წერეთლის „გამზრდელი“, დაახასიათეთ საფარ-ბეგი შემდეგი მითითებების მიხედვით:
·         იმსჯელეთ საფარ-ბეგზე, როგორც მიჯნურზე;
·         იმსჯელეთ საფარ-ბეგზე, როგორც მეგობარზე;
·         შეაფასეთ საფარ-ბეგის საქციელი, გამოხატეთ თქვენი პიროვნული დამოკიდებულება;
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

                                       

No comments:

Post a Comment